Cumartesi, Ekim 01, 2005

Cin'de Luks Urun Endustrisi Patlamaya Hazirlaniyor!!



"Onlari Shanghai 'de Beijing'de herhangi nir tasarim magzasina girerken gorebilirsiniz, bilhassa zarif giyimli olanlari ellerinde bir zarf dolusu nakit parayla bu magazalara girip ' evet iste o , bu ne?, iste ben onu istiyorum , Tam aradigim bu , Bu Italyan tasarimi mi? ' gibi sorular soruyorlar .'' diyor Vogue China dergisinin editoru Angelica Cheung..

Ernst Young tarafindan yapilan arastirmalara gore Cin'in onumuzdeki gunlerde ''Dunyadaki en fazla luks mal tuketilen ulke ''siralamasinda Amerika'yi geride birakacagi bekleniyor.

Japonya 'global pazarda %41 'lik oranla Lux markalarin satisinda tum dunyayi geride birakiyor. Cin'de ise 2015 yilinda bu oranin %29 a varacagi tahmin ediliyor. Bu yil luks giyim ve kozmetik urunlerin satisinda oran %20'ye ulasmis durumda.

Yvonne Han Shanghai Zincir restoranlarinin iki ortagindan biri , Gucci ya da Prada giyiyor , BMW kullaniyor , sehrin kalbinde oldukca modern bir daireye sahip .

Aylik kar paylasimi haricinde $4000 maas aliyor. Kira odemiyor, gelirinin nerdeyse tamamini gonul rahatligiyla harcayabiliyor ve bu nedenle her ay luks ve pahali etiketlere $5000 harciyor.

''Avrupali insanlar paralarini seyahat ve hayatin tadini cikarmak icin harciyor , Ama Cin'de durum boyle degil , Burda para tamamen gosteris icin kullaniliyor , mesela bir arkadasim gibi , yakin zamanda Porche 911 ' aldi'' diyor Yvonne Han .'' Aslinda Shanghai'de Porche sahibi olmak oldukca gereksiz cunku burda trafik genelde hizli akmaz ve yogun olur ama parasinin ne kadar fazla oldugunu gostermek icin iyi bir yol ''

Bugun Cin'de yarim milyona yakin dolar milyoneri bulunuyor ancak 30 milyonu aksin kisinin ise butcesi luks markalari alip kullanmaya elverisli . Bunlarin cogu genel anlamda luks urunlerin tuketicisi sinifinda degiller , ancak oyle gorunmeye hevesli durumdalar.

Mesela sekreterlik yapan bircok genc kiz 2-3 aylik maasinin nerdeyse tamamini bir tane Louis Vuitton cantaya yatiriyor., Boylelikle varlikli bir aileden geldikleri ya da zengin bir erkek arkadasa sahip olduklari izlenimini verebiliyorlar. Boylelikle cekici ve imrendirici bir goruntuye sahip olduklarini dusunuyorlar.

Cin pazari buyumeye ve olgunlasmaya devam ettikce artik marka olusumu giderek daha da onem kazaniyor.

Ancak Luks markalarin Cin'de karsilastigi iki buyuk sorun : Hizla yayilan taklit urunler ve Yuksek Gumruk vergileri .

Aslinda Cin'in icinde fiyatlar Hong Kong'a gore %20 daha pahali ama yine de Yvonne Han gibi insanlar gercegini kullanmak icin bu rakamlari odemeye razi oluyorlar, cunku Cin icin bu luks 20 yil once hayal bile edilemezdi.

Kaynak: BBC News

Hiç yorum yok: